Aktualności

Zmiany dotyczące zgłaszania ofert pracy

Uprzejmie informujemy, że Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która weszła w życie 1 czerwca, wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechnienia w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (Baza Ofert Pracy).

Na podstawie art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, informujemy o obowiązku zgłaszania ofert pracy do platformy ePraca przez podmioty wskazane w art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022, poz. 902) tj.:

  • organy władzy publicznej,
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Pracodawcy niebędący podmiotami, o których mowa powyżej mogą zgłaszać zapotrzebowanie na pracowników do ePracy po wybraniu w elektronicznym formularzu oferty, PUP wiodącego w realizacji oferty pracy.

Zapraszamy do składania ofert pracy przez elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny w serwisie praca.gov.pl.

​​​​​​​Zakładanie konta organizacji na praca.gov.pl załóż konto

Pracodawcy nie posiadający konta mogą składać ofertę bezpośrednio w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowskich Górach.

Wszelkie informacje dostępne są w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowskich Górach, pok.112 oraz pod nr tel. 32 285 50 38 wew. 4.

Informacje o publikacji dokumentu