Zaproszenie do składania ofert w trybie zapytania ofertowego na prowadzenie rachunków bankowych i obsługę bankową Funduszu Pracy w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r. dla Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowskich Górach
Wykonawca zobowiąże się względem Urzędu do:
- przechowywania środków pieniężnych oraz do przeprowadzania na zlecenie Urzędu rozliczeń pieniężnych,
- zapewnienia Urzędowi dostępu do środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych za pośrednictwem urządzeń łączności przewodowej lub bezprzewodowej wykorzystywanych przez Urząd, a także do zapewnienia Urzędowi dostępu do informacji bankowej oraz do realizowania dyspozycji Urzędu,
- realizacji wpłat i wypłat gotówkowych,
- otwarcia w ciągu jednego dnia roboczego i prowadzenia rachunków bankowych złotowych i walutowych (bieżących i pomocniczych) Urzędu,
- zapewnienia prowadzenia rachunków bankowych utworzonych dla celów projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej według wymogów narzuconych przez instytucje przekazujące ww. środki,
- zapewnienia miesięcznego oprocentowania zgromadzonych środków na rachunkach bankowych Urzędu – w ofercie należy podać wysokość oprocentowania; odsetki z oprocentowania rachunków bankowych będą przekazywane na właściwy rachunek bankowy – w ofercie należy podać częstotliwość i termin naliczania opłat (np. ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca),
- realizacji poleceń przelewu wewnątrz banku oraz innego banku w formie elektronicznej lub papierowej, realizacji tytułów wykonawczych,
- wykonywania wpłat gotówkowych w kasie banku przez klientów wpłacających na rachunek Zamawiającego,
- wydawania, potwierdzania czeków gotówkowych, ich realizacji przez posiadaczy rachunków lub udostępnienia możliwości korzystania z dyspozycji wypłaty,
- wydawania wyciągów bankowych dla wszystkich rachunków co najmniej 1 raz dziennie oraz wg potrzeb (forma papierowa lub elektroniczna),
- potwierdzania stanu salda,
- zapewnienia elektronicznego systemu obsługi bankowej umożliwiającego realizację zleceń płatniczych (krajowych i zagranicznych) dla wszystkich rachunków bankowych, jego instalację oraz serwis, przy czym praca w tym systemie powinna obejmować co najmniej:
- składanie poleceń przelewów wewnętrznych i do innych banków,
- dokonywanie przeglądu sald i innych informacji dotyczących rachunków,
- zachowanie poufności dokonywanych transakcji,
- przegląd zrealizowanych transakcji w ujęciu historycznym z uwzględnieniem daty realizacji i kwoty transakcji,
- wyszukiwanie dokonanych operacji po poszczególnych elementach przelewu: kwota, data, kontrahent itd.,
- generowanie raportów obejmujących czynności dokonane w danym dniu,
- eksport i import danych do i z systemów finansowo-księgowych Urzędu,
- pobieranie wyciągów bankowych,
- uzyskanie pełnej i szybkiej informacji o usługach bankowych oraz kursach walut.
- dostosowania systemu bankowości elektronicznej do współpracy z systemami finansowo-księgowymi i płacowymi Urzędu (format plików przelewów ELIXIR),
- przeszkolenia osób do pracy w elektronicznym systemie bankowym,
- w razie awarii elektronicznego systemu bankowego do zapewnienia usługi typu „teleserwis”, umożliwiającej uzyskanie informacji o stanie rachunków, udzielanej telefonicznie,
- wydawania opinii bankowej o prowadzonych rachunkach bankowych oraz innych opinii i zaświadczeń,
- uznania i obciążania rachunków bankowych w dniu operacji,
- realizowania wypłat gotówkowych zasiłków i innych świadczeń wyłącznie do rąk bezrobotnego, potwierdzonych czytelnym podpisem po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- realizowania wypłat gotówkowych osobie upoważnionej na podstawie upoważnienia udzielonego przez bezrobotnego potwierdzonego podpisem pracownika Urzędu oraz pieczęcią Urzędu.
Wykonawca musi posiadać w granicach administracyjnych miasta Tarnowskie Góry siedzibę lub oddział (placówkę) – celem zapewnienia możliwości dostarczenia i odebrania dokumentów finansowych oraz zapewnienia wykonywania czynności związanych z obsługą bankową Urzędu, otwartą w dni robocze w godzinach od 9.00 do 15.00.
Wykonawca powinien zapewnić obsługę klientów tut. Urzędu w punkcie kasowym oddalonym od siedziby Urzędu w odległości nie większej niż 1 km. W punkcie dokonywane będą wypłaty w gotówce dla osób bezrobotnych nieposiadających rachunku bankowego. Wypłata świadczeń pieniężnych dla osób uprawnionych będzie wykonywana przez co najmniej 2 dni robocze w miesiącu, ustalone przez tut. Urząd w godzinach od 9.00 do 14.00.
Ofertę może złożyć wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 514).
Oferty w wersji papierowej należy złożyć w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa 1, w sekretariacie Urzędu (pokój nr 321) do dnia 30.06.2025 r. do godz. 14.00. W przypadku przesłania oferty przesyłką pocztową decyduje data wpływu oferty do tut. Urzędu.
Przy ocenie ofert Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach będzie brał pod uwagę m.in. koszty związane z prowadzeniem i obsługą rachunków bankowych (m. in. opłaty, prowizje, odsetki) oraz lokalizację punktu kasowego.
W ofercie należy podać kwotę brutto realizacji zamówienia.
W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi Oferentami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania ofert.
Niniejsza oferta nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.